Svettig dag

0kommentarer

På pappret såg det så rofyllt ut, dagen jag och Nina planerat. En stor gymnastikhall i Långared lånades och vi släppte lös barnen. Mattor, plintar, bollar och rep drogs fram, fika var medtaget och vi var laddade.
 
Jag hade utmanat Nina i att få till en liten träningsomgång och hon var sugen (nåja, inte helt motsträvig i alla fall). Det blev dock svårare än väntat med en supermammig Penny och en dito Ville. När Penny inte försökte ta mobilen från oss så lyckades vi köra 7-minutersappen samt några tabatas. Inte illa ändå med tanke på läget.
 
Det är ändå lite humor när krocken av tanken och genomförandet kommer. Våra sockerstinna barn gapade, tjatade, lyssnade inte och grinade en del. Så harmoniskt. Vi bytte inte många vettiga, vuxna meningar.
 
Fast de lekte ju också förstås, skrattade, hoppade och skuttade. Men det är svårt att se det när man är genomborrad av tjat och skrik (mest Penny i mitt fall). Så här gulliga var de dock en stund.
eller så här:
 
 
Men fy vad jag tyckte synd om Nina när vi packade ihop våra sockerhöga, trötta barn för att åka hem och hon var tvungen att fortsätta till simskolan med Maja. Jag höll tummarna hårt för att barnen skulle sova i bilen och sedan orka badet. Hörde sedan att hon fick ta till pepparkaksbak för att den minste inte skulle gå in i koma för tidigt på kvällen. Pepparkaksbak...jag skulle inte ens orka tänka tanken.
 
Jag fick avlastning en stund av mamma och körde sedan hem med två sovande änglar, köpte McDonalds, åt framför tv:n, fightades en stund vid läggning och sitter nu här och käkar choklad framför Downtown Abby. Pepparkaksbak, inte på kartan.

Kommentera

Publiceras ej