Nina, här kommer mitt badinlägg

1kommentarer

Idag hängde vi på grannarna till Åby och simmade en stund. Otroligt nog blev det en jättemysig utflykt. Jag menar, det var ju så mycket som talade emot;
  • först och främst min inställning gentemot simhallar (Nina, jag skrev ju nyss under till punkt och pricka på ditt inlägg)
  • horder av människor (studiedag på skolor och förskolor)
  • klordoften
  • stressen i duschen är Penny ger sig av på egna äventyr och ovärdigheten att jaga efter med tuttarna svängandes
  • handdukstjuven som tydligen var sugen på min grå IKEA-handduk
  • könshårshögarna i hörnen 
  • ouppfostrade mellanstorabarn som beter sig tanklöst bland småttingarna (eller kanske mest deras föräldrar)
Och ändå är jag jättepositivt överraskad. Den varma poolen var lite väl trång men vi hann öva lite dyk och "simma". Äventyrsdelen var ju fantastisk! Vi får försöka igen någon vanlig vardag istället. 
 
Efteråt sov Penny hårt och länge. Jag fick väcka henne vid 17 när det var dags för middag.

1 kommentarer

Nina J

08 Jan 2015 13:31

OMÖJLIGT! Du måste vara påverkad av ditt senaste inlägg. Att du tar vara på varje myssekund kvar av heldag med Penny - eller möjligtvis att du enbart badade i den varma bebispoolen. Eller? Menar du att det finns en ljusning i simhallsträsket? : )

Kommentera

Publiceras ej