Förberedelser pågår

0kommentarer

Vi har börjat förbereda oss på allvar nu inför förskole- och jobbstart. Jag har beställt namnade förskolenappar:
 
Penny har övat på sin street smartness och lärt sig öppna kylen, sno clementiner, skala en och käka upp under loppet av sin mammas toalettbesök. Hon måste dock jobba på att undanröja bevisen:
 
 
Sedan jobbar vi mycket med allmänt hyfs och konsekvenstänk. Det kanske inte är så kul att kasta sin fulla tallrik på golvet ifall man måste städa efter sig.
 
 
Själv sitter jag och funderar på alla kläder jag behöver köpa (ok inte behöver, men vill). Att börja jobba igen efter föräldraledigheten är ju minst lika stor nystart som att börja skolan igen efter ett långt sommarlov. Man vill ju liksom dansa in första dan och se fräschare ut än någonsin. Gärna ha en ny klädstil, ny frisyr och bättre energi. Trist att januari är årets fattigaste månad bara och att indansandet kommer att ske efter 3,5 veckors ensamtid med barnen. Så just nu känns det lite kämpigt att få till något av detta men en hm-beställning mildrade i alla fall den värsta inga-av-mina-gamla-kläder-funkar-paniken.
 
Nu ska jag bara vinna på lotto och ansiktsmaska bort min acnehy samt påsarna under ögonen. Tricket med jättestarkt läppstift som distraherar har jag spelat ut lite för ofta det senaste.

Kommentera

Publiceras ej