Finalvecka av föräldraledigheten

1kommentarer

Idag slog det mig, bara en vecka kvar innan det börjar. En vecka innan alla kläder ska namnas, morgonbestyren avklaras på mindre än de 2-3 nuvarande timmarna, hell hour-timmarna intensifieras med 2(!) trötta förskolebarn och framför allt...bara en vecka att förbereda mig på att sakna ihjäl mig efter den här godingen under dagarna.
 
 
Tänk att inte vara med henne under dagens alla timmar, följa utvecklingen så nära som under de första 16 månaderna. Väldigt dubbelt det här!
 
Spännande ändå, tänk vad hon kommer att lära sig. Språket som nog snart kommer att explodera, interaktionen med de andra barnen och maten, hur besticktekniken kommer förfinas. Väldigt spännande!
 
Nu ska jag njuta skiten ur den här sista veckan! Se till att njuta av dagsljuset, eftersom jag kan. Träna och slappa, när Penny sover, samt vara närvarande. Sjunga, dansa och leka med barnen. iPad-förbud...ok, nu gick jag kanske överstyr? Det är ju dessutom finalveckan av föräldraledighetsfikan, så semmelsäsongen du är så välkommen!

1 kommentarer

Nina J

08 Jan 2015 13:33

Denna fina linje mellan ångest och längtan. Att få umgås med andra vuxna, att prata om vanliga saker, att ha fikarast och gå på toa i fred, att använda hjärnan till annat än rim och ramsor. Men att istället missa lyxen att vara hemma med barnen. För det är en jäkla lyx, och helt fantastiskt! Även om man kanske glömmer det ett par gånger i timman. Men ljusglimtarna däremellan!
: )

Kommentera

Publiceras ej