Disney on ice - with a huge price

0kommentarer

Disney on ice var en fantastisk showupplevelse. Faktiskt. Jag som trodde jag skulle bli uttråkad, tyckte att två timmar kändes lite kort. Isdans är ju så fint att se på, musiken är grym och det kändes proffsigt. 
 
Barnen satt som ljus och när Frostgänget äntligen tog plats på isen sjöng Elsalie nöjt med hela tiden. Lite rörande att se hennes glädje.
 
 
En sak kändes ju dock lite sur. De otroliga skampriserna på all merch runt om. Glad i hågen att få hänga med Elsie igen efter nästan två veckor,  lovade jag henne redan i entrén att hon skulle få både popcorn och sockervadd samt någon leksak efteråt. Det var innan jag såg några priser...
 
Jag känner mig faktiskt rövknullad (pardon my french)! Är det rimligt att sockervadd kostar 140kr och popcorn 90kr???? I leksaksståndet tror jag till och med att jag kom lindrigt undan med ett blinkande svärd för 140kr.
 
Men tjejen var nöjd och glad. Och om sanningen ska fram fick man ju ändå en tjusig Olofkeps i återvunnen plast med sockervadden. Jossan var riktigt söt i sin.
 
 
 
Efteråt åt vi på La Terrassa innan jag fick skynda mig hem till barnvakterna. Tyvärr fastnade inte Evelina på bild, men här är Edith, Elsie och Tilda med sina fynd.
 

Kommentera

Publiceras ej