Dans och snölek

0kommentarer

Vilket vinterväder vi fick idag! Stora, vita flingor som ymnigt föll och inte en bild har jag tagit under hela dagen.
 
Idag var det terminsstart för Elsalies dans och vi mötte upp de andra förväntansfulla kompisarna i ett snötyngt Göteborg. Penny höll sig ganska lugn och jag hann till och med prata med de andra föräldrarna. I en av salarna pågick det cirkusskola och flickorna blev helt förtrollade. Eftersom Elsalie vill testa allt så dröjer det nog inte länge innan hon föreslår cirkus också.
 
Efter lunch åkte vi till min syssling Kristin och hennes lille Wille. Väl där började en spännande stund när vi helt plötsligt hade tre väldigt stingsliga barn att hantera medan jag och Kristin försökte ta igen sedan sist. Utmanande! Men helt plötsligt var alla barnen fullt påklädda och utsläppta i snön och humöret steg igen. När Penny sedan somnade i vagnen och vi andra kunde åka pulka, dricka varm choklad och rulla jättesnöbollar så var det riktigt harmoniskt. Här skulle jag så klart lagt in bilder på friska, rödkindade barn men ni får tro mig att det var idylliskt.
 
Efter mat och fika tog jag mina trötta tjejer i bilen och åkte hem, handlade ett ton smågodis och hänger fortfarande i tv-soffan framför Downtown Abby. Mysig vinterdag!

Kommentera

Publiceras ej