Fredagar är ju ändå bästa

0kommentarer

Igår hade jag min första helt lediga fredag sedan jag började jobba. Och vad härligt det var! En extra helgdag med hela familjen. Tyvärr väcktes jag lite väl bryskt av brandlarmet, stickande rökdoft, stressad Michael och skrikande barn. Tydligen ville någon göra det mysigt med brasa på morgonen...jag var mycket missnöjd.
 
Vi ville utmana immunförsvaret lite extra och drog till Åby simhall denna sportlovsfredag. Mm, bakteriebonanza! Vi marinerade oss i den varma poolen tillsammans med halva Göteborg. Man stod liksom hud mot hud med främlingar hur man än gjorde och frågan är väl om simhallens reningssystem ens är anpassat för den här anstormningen? Ja ja, lite skit rensar magen och allt det där...man ska ju tydligen känna sig så "lätt och ren" efter en tarmsköljning, så magsjuka bekymrar mig inte. 
 
Efter bad så lät jag mitt klordoftande hår marineras lite i rökdoften hemma innan jag åkte till frisören. Klippning och lite uppljusning av håret stod på agendan. Två timmar var bokade och tre timmar senare kunde jag åka hem. Han är inte snabb, min frisör, men han är expert på volym. Krulligare än fåret Shaun anlände jag försenad till grannarna för aw.
 
Westins bjöd på supergod hemmagjord pizza och hade lyckats med konststycket att engagera Elsalie som bagare. Vilken stolt tjej jag mötte! "Mamma, jag har gjort ALLA pizzorna".
 
 
 
Sedan drack vi vin. Åh, ljuvligt rödvin fick vi och jag hamnade i fredagskänsla. Tyvärr höll barnen inte ihop så länge och vi fick gå hem och bädda ner dem. Vi vuxna var dock inte färdiga med myset kände vi och korkade upp cava framför inspelade På spåret samt käkade snuskigt mycket smågodis. En bra dag på alla sätt!

Kommentera

Publiceras ej