träning och choklad

0kommentarer

Att jag överlevde den här dagen med humöret i behåll! Efter tre timmars usel sömn i natt pga Pennys snoriga näsa som inte ville samarbeta med nappsugeriet, trodde jag att jag skulle bryta ihop redan till lunch.
 
Men säg vad inte lite träning kan råda bot på? Under lunchen lockade Åsa ut mig på en löptur. Jag stretade emot i omklädningsrummet, men väl ute var jag så tacksam. 8km blev det. Jobbigt var det, men härligt. Vi råkade köra på för hårt i början och fick sota för det under hela banan, men man lär sig.
 
Glad och fylld av endorfiner bokade jag in en Boozt-helg i Stockholm till våren med Julia. Så kul! Äntligen kommer jag iväg på en träningsresa , även om det ingick både make up-skola och shopping i paketet. Något att se fram emot!
 
 
 
Väl hemma kom jag dock ner på jorden när ingen av barnen (inklusive lekkompis till Elsie) gillade mina potatis- och laxwraps. Nederlag att få slänga så mycket mat!
 
Barnen blev dock lite ivrigare när jag plockade fram julgodiset vi gjorde igår, för en smakbit. "Mätt i magen" var visst ljug, Penny!
 
 
Hallonchokladtryffel med jordgubbar och bipollen. Se där, lite nyttigt i allt det onyttiga. Bipollen, som ju tydligen skall vara det "mest kompletta födoämnet". Som om vi inte har hört det förut (Hej, jag tittar på dig: Ägg, chiafrön, kakaoböna, gojibär, acaibär, kokos, avokado....)...?

Kommentera

Publiceras ej