Sjukstuga

0kommentarer

Inget gott som inte för något ont med sig...eller hur man nu säger...
 
Igår fick jag världens sovmorgon. 8.30 vaknade Penny och ville sedan gosa i min säng. Vi småslumrade till 9 innan Elsalie kom. Då fortsatte vi busa och gick inte upp förrän 10.10. Jättehärligt!
 
Jag insåg då naturligtvis att Pennys värme inte bara kom från alla lager av täcken och filtar. Hon hade givetvis feber. Det borde jag ju förstått, mina barn sover ju inte friska till halv nio!
 
Så vi fick ställa in avdventsfikan hos grannarna och rikta in oss på ännu en slö dag inomhus. Tack gode Gud för Frost. Vad hade jag gjort utan denna film? Penny, som inte ens orkade bygga tågbana kollade nog en sisådär 4-5 gånger på hela filmen under dagen. Hon var så tät i näsan att hon var tvungen att andas med öppen mun och vägrade ändå att släppa nappen. Resultatet, en ständig salivström ned för hakan. Fräscht! Jag fick till och med återinföra hakklapp för att skona tröjorna.
 
 
Det svåra när ett barn är sjukt är att aktivera det andra. Elsalie fick ju hänga med på film-hela-dagen och glass-i-stora-lass. Inte henne emot.
 
På eftermiddagen firade vi dock in andra advent ordentligt med att åka på Elsalies skridskoskola. 1,5 timme i ishall med blaskigt kaffe och korv med bröd. Nåja, vi kom ju ut i alla fall och Elsie blev rastad. 
 
Så idag vabbar jag. Nu kan jag nog snart inte säga att jag "aldrig vabbar". Lilltjejen drar till sig förkylningar på löpande band (när Michael är på jobbet). Så nu kanske jag måste ta tag i att lära mig hur man plockar ut vabdagar hos försäkringskassan ändå. Suck!
 
Idag verkar hon dock vara piggare och jag får försöka ta till andra knep än film. Hittills har vi badat, byggt tågbana, LEGO och lekt "somna tomten". Nu hoppas jag på mammas val, men hon ser tveksam ut.

Kommentera

Publiceras ej