Somrig helg

0kommentarer

Åh, har drabbats av grav jobbångest! Bestämde just att jag ska jobba imorgon och därmed avbryta min semester. Trots eget beslut känns det tufft. Är hösten redan här?
 
Helgen har ju ändå känts så mycket sommar (förutom kylan då förstås). 
 
I fredags hade vi barnvakt och åkte in till Göteborg för vuxenhäng. Vilken frihetskänsla att klä upp sig, cabba ner och åka in mot stan.(Även om vi redan i Askim fick ta på jackan och dra upp taket på bilen pga kylan)
 
Vi mötte upp Pernilla och Erik på drink och middag. Sedan blev det Badjävlar på Trädgår'n. Erik och Pernilla impade stort på mig när de helt spontant hängde på med bebis och allt. Jag hade ju säkert låtit amning i kylig utemiljö och avsaknad av ytterkläder låtit stoppa mig. Men de shoppade bara en jacka till Victor och köpte Blocket-biljetter.
Föreställningen var riktigt bra och Peter Apelgren som avslutning var som vanligt absurt kul.
 
Vi fortsatte kvällen på Riverside hotell där vi fick vakna utsövda till hotellfrukost. 
 
Lördagen blev väldigt spontanmysig. Vi hämtade barnen i Åsa där de hängde på stranden med faster Cecilia.
 
 
 
 
Sedan blev det grillning och Michael gick loss på drinkblandningar. Egen rabarbersaft gjordes och mixades loss med.
 
Natten tillbringades i tält för Elsalie, men den här gången fick hon med sig Michael.
 
 
Lillasyster sprang varvlopp på studsmattan istället.
 
 
I natt blir det tältning igen,men Elsalie får sova ensam. Michael insåg nog att det barndomsnostagiska skenet förändras när man inser hur obekvämt det är att sova direkt på marken. 
 
Men jag är sjukt impad över vår modiga tjej som inte tycker att det är någon grej att sova själv i sitt tält!

Kommentera

Publiceras ej