Möhippa

0kommentarer

Oj oj oj, hur ska jag börja? Igår dök ett helt gäng av mina kompisar upp på morgonkvisten iklädda sportkläder, för att dra med mig på möhippa (Eller mösnippa som Emelies Nathalie 5år ställde sig lite frågande till...)
 
Jag borde ju varit beredd, det närmar ju sig trots allt bröllop, men jag var ju helt säker på att det inte var aktuellt just denna helg då Nina, skulle till Astrid Lindgrens värld, Jossan på sin pappas kalas och Julia var ju just i Göteborg och hade hon inte barnyoga inplanerat? Alla tärnor upptagna alltså...så blåst!
 
Efter frukost fick jag hoppa i en ljuvlig, tight och framför allt varm dräkt. Och hey, jag älskar ju faktiskt färg!
 
 
Svetten rann i armhålor och ljumskar redan efter fem minuter, men då visste jag ju inte att det skulle bli bad ganska stor del av dagen.
 
Sedan åkte vi iväg till Ästad gård för "fångarna på gården" och oj, vad kul det var!! Jag älskar ju den typen av lagtävling/uppdrag/teambuildning med inslag av både fysisk aktivitet och klurigheter. Så himla kul! Vi spelade fotboll upphängda i selar, gungade sjukt högt och tippade ner varandra i vattendrag mha skottkärror.
 
 
Gula laget vann!!
 
Strike a pose!
 
Jag fick dessutom åka linbana från en plattform sjukt högt upp ovanför taket på de redan höga byggnaderna. Så läskigt, men också härligt när jag väl gjorde det. Mitt i ett svensexegäng fick jag gå före och väl där uppe förstod jag att alla killarna hade hjälm, men jag fick hålla till godo med krona och slöja.
Som ni säkert förstår, har jag inte fått alla kompisars bilder men jag lovar startpunkten för linbanan var svinhögt upp!
 
Gottigt nog hade stället även ett utomhusspa att glida ner i.
 
Resten av dagen, kvällen och natten tillbringades i Onsala där vi käkade och kikade på diverse sexleksaker.
 
Vi hade en försäljerskan hos oss med ett udda säljsnack. Det var mycket: "nä, jag vet inte när man ska ha det" eller "om du köper den här så kommer sladden gå sönder, men då kan du ju reklamera den". Mycket lustigt!
 
Kvällen avslutades med lite snickesnack och jag fick några fina övernattningsgäster. Till och med tvättstugan blev invigd som tillfälligt sovrum.
 
ah, det var så jävla kul och roligt och mysigt och lyxigt! Jag vill bara göra det igen och igen. Att ha sina kompisar hos sig en hel dag och bara göra kul saker. Jag är så tacksam över mina guldkorn till vänner. 
 
Alla hade dessutom köpt med sig chokladpresent, som anonymt lades i en hög och som på ett eller annat sätt skulle ge mig en ledtråd om vem som köpt den. Jag blev så imponerad hur många hade tänkt och besviken på mig själv att jag inte kunde klura ut de, i efterhand, skitbra ledtrådarna. Åh, grämer mig särskilt över Annas glass från Triumfglass (vi var ju jämt och köpte i Sandarna), Cecilias champagnepraliner (En fnissig em i Barcelona) eller Pernillas fina blommiga strut med gräddkola (hallå, hon är ju superfixig och gör alltid så fina uppläggningar, målar möbler etc). Tävlingsmänniskan i mig gråter!
 
Men titta här, win på detta:
 
Kämpigt med bröllopsformen nu....
 
Förresten, om någon från möhippan läser detta, vem har glömt en laddare?
 
Älskade, älskade kompisar jag tycker så otroligt mycket om er! Vi ses i Frankrike!

Kommentera

Publiceras ej