Tjuvar och banditer

1kommentarer

Idag ville jag utnyttja höstluften och komma ut en sväng, så efter Pennys vaccinering hämtade jag Elsalie och lockade med mig Sara och hennes barn till lekplatsen bakom kyrkan i Onsala. 
 
Det var första gången som jag verkligen upplevde att en lekplats var givande för båda barnen. Penny lullade runt och var väldigt nöjd, så jag njöt till fullo. Jag som brukar bli uttråkad efter fem minuter i vanlig fall.
 
 
 
Tyvärr slutade utflykten surt då någon stal Elsalies cykel. Eller rättare sagt, min gamla cykel från 80-talet av det hederliga märket Ducky. Så trist!
 
Det sprang runt en del högstadieelever i området, som orienterade, så de är huvudmisstänkta innan jag får något annat spår. Jag gissar att någon blev trött och "skojade till det" genom att stjäla en barncykel för att ta sig sista biten. Så imorgon får jag gå en lång runda med vagnen för att leta i diken och skogsdungar.

1 kommentarer

Cecilia

23 Sep 2014 22:08

Fy vad tråkigt med cykeln!!! Jag tar en sväng med Nisse imon runt kyrkans ängar.

Annars ser det ut som ni har haft en härlig dag!

Kram

Kommentera

Publiceras ej