Flygfrakt är vanskligt

0kommentarer

Vår joggingvagn gick sönder på flyget hem från Frankrike. Staget där bak har gått rakt av.
 
 
Det är så fascinerande att det nu startas en lång process där vi får hoppas på det bästa i form av ersättning. Att det inte ens är självklart att vi får någonting trots att det ju inte är någon direkt hemlighet hur oaktsamma de är med bagaget.
 
Norwegian gör sitt allra yttersta för att slippa betala genom att göra allt superkrångligt. Inte nog med att vi behövde åka tillbaka till Landvetter för att få en skaderapport, vi behövde dessutom ett intyg från en butik om att vagnen inte kan lagas, utan ska ersättas. Inte så lätt när den är köpt via nätet... Jag har redan slängt på luren i örat 1 gång hos Norwegians kundtjänst, men vi ger oss inte så lätt.
 
Idag har vi postar alla intyg samt "claims", det ska bli intressant att se hur det går. Ny vagn är i alla fall beställd och på väg. Håll tummarna!
 

Kommentera

Publiceras ej