Fler helger som denna tack!

1kommentarer

Jag har haft en otroligt ovanlig och avslappnad helg. En helg som gav mig förnimmelse om hur man hade det "förr i tiden", innan barnen.
 
I fredags var vi på aw hemma hos Marcus och Sara. God mat, gott vin och faktiskt tid för vuxna samtal eftersom bebisarna somnade i vagnarna på utsidan. Inte illa med fem barnfamiljer som träffas och en stund under kvällen satt ALLA föräldrar ner vid bordet och åt, ostörda. Att man blev lullig på tre glas vin samt gick hem vid 23-tiden i reflexvästar kanske skvallrar om att få barn ändrat ens beteende ändå.
 
Lördagen startade med dans för Elsalie och efteråt åt vi en fantastisk brunch utomhus i Haga. Tänk ändå, utomhus i oktober och det var behagligt. Dekadensen fortsatte för mig då jag styrde kosan mot Arkens spa. 
 
Jag mötte upp mitt gamla stick-/Astragäng och vi startade med lite träning, sedan tapas, yoga och spa:ande. Middagen var jättegod och jag njöt av att vara omringad av 6 härliga kompisar i en så skön miljö.
 
Man tror ju att man ska hinna så mycket mer på en spaövernattning. De två nedpackade böckerna låg ganska orörda och spa:t hann jag nästan bara scanna. Det var fem-minuters-sittningar i varje bastu och pool. Tillräckligt dock för att njuta och vilja komma tillbaka.
 
Roligast var när Solveig undersökte funktionen i en av de space:ade duscharna och vred fram och tillbaka på en knapp. Inget hände och hon jobbade på ännu intensivare med knappen tills vi upptäckte att hennes handrörelser väl överensstämde med den närliggande bastuns blinkade av ljus. När en tant inifrån med förvirring i blicken sökte sig lite orolig mot badstudörren, förstod vi att Solveig helt enkelt jobbade med ljussättningen därinne och att det inte uppskattades.
 
Söndagen började mjukt med långfrukost och ansiktsbehandling innan jag återförenades med familjen i Alingsås och körde vidare mot Vänga. Där ställde vi in Mustangen för vinterförvaring och träffade min bror, hans familj och mina föräldrar.
 
 
 
 
Skumpa och snacks på hotellrummet innan middagen, bara Carina saknades.
 

1 kommentarer

Nina J

28 Oct 2014 18:04

Åh, vad härligt. Ungefär som min då. Unnar dig!

Kommentera

Publiceras ej