Fit for fight

0kommentarer

Nu är jag äntligen igång med träningen igen. Så skönt efter ett långt uppehåll kantat med sporadiska insatser. 
 
Igår på babysimmet fick jag nys om att svägerskan skulle ha barnvakt under kvällen och då såg jag min chans att snylta på den. Så jag slängde in Penny där och Elsalie på sin Boll och lek och stack sedan ut på en löprunda. 
 
Det var en månad sedan sist så det kändes både tungt och härligt! Fem kilometer blev det och jag tog det lugnt. Jag har insett att man liksom får smeka igång den här gamla kroppen nu för tiden.
 
 
Idag har jag och Sara dessutom kört den vanliga torsdagsträningen och jag måste säga att vi kör på ganska bra! Bara några pauser med bajsblöjebyte, hämtning av uppvaknat barn och sedan vissa övningar med barn i famn. I slutet tröttnade dock både Leo och Penny, så när vi låg på golvet i en magövning tog de sig friheten att demonstrativt lägga sig på oss...
 
Nu går jag och en sovande Penny runt i området och inväntar att städfirman ska bli klar hemma. Så jag kommer dessutom ha ett nystädat hem. Yey!!!
Jag funderar förresten om Penny fått en liten reaktion på mässlingssprutan i förra veckan. Det kunde ju komma 5-10 dagar efter och det har gått 8-9 dagar nu. I natt var hon varm och gnällig samt att vi fick väcka henne 8.20, när det var dags att gå till förskolan. Inte så vanligt med sovmorgon i vårt hus annars!
 
 

Kommentera

Publiceras ej