Lööf

1kommentarer

Här sitter jag och pysslar med lite papper som kommer innebära stora förändringar i mitt liv. Hjälp, nu är det på riktigt!
 
 
Ja, alltså giftermålet kanske inte förändrar mitt liv direkt men efternamnsbytet. Oj, oj, oj. Att inte heta Wängroth. Det är ju en så stor del av min identitet ändå.
 
Fast jag ska ju behålla Wängroth som mellannamn så klart. Wängroth Lööf blir det, precis som Penny.  Undrar hur länge man kommer säga fel eller inte rätta när andra säger fel? Eller hur många år det tar innan man har ändrat överallt? Det finns ju dessutom redan en Cecilia Lööf (Michaels syster), kommer det bli komplicerat?
 
Fast Lööf är ju tjusigt. Fast det rimmar på röv, är krångligt att stava och blir lustigt på engelska. Jag ska anamma Michaels sätt att förklara: "Like fool spelled backwards". 

1 kommentarer

västkustpojken

28 Nov 2014 11:34

Välkommen in i "ö" träsket ^^

Kommentera

Publiceras ej