Kisse

0kommentarer

Vad är det med mig och djur? Varför söker de upp mig. Jag gillar ju inte djur. Inte så att jag vill dem illa så klart, men jag är helt enkelt inte intresserad. Ändå verkar de vara intresserade av mig eller åtminstone vill de jävlas med mig.
 
I morse när jag gick nerför trappan möttes jag av en helt otrolig stank av kattkiss. Ögonen tårades av odören och crescendot kom någonstans vid tvättstugan.
 
Till saken hör att vi har en gammal kattlucka på dörren till nedervåningen. Den är dock igensatt på insidan av en plastbit. Så jag kunde inte förstå hur det kunde lukta kattkiss, ingen katt kan ju ta sig in. Jag antog att min näsa spelade mig ett spratt så här i efterdyningarna av min förkylning.
 
Jag stängde dock alla dörrar till alla rum för att se om doften intensifierades i något rum. Jadå, hallen utanför tvättstugan stinker!! Så jag pillade lite på luckan och gick ut för att kolla på den utifrån. Då hittar jag källan. Färskt kattkiss på hela utsidan av luckan och det finns ett mellanrum mellan luckan och den plast som den är igensatt med. Där var det fullt av kiss!
 
Jag blir så jävla trött! Schas! Varför hänger katten här? Jag blir mordisk. Jag stör ju inte djuren, varför stör de mig??

Kommentera

Publiceras ej