Yoga

0kommentarer

På träningen igår bestämde vi oss för att köra yoga istället för de vanliga blandade småhoppen. Kul att testa något nytt och min kropp behöver definitivt öka sin rörlighet. Maria är duktig och kunnig så hon instruerade oss andra.
 
Jag har ju testat yoga innan i lite olika forum men inget helhjärtat och om sanningen ska fram så har jag inte tyckt att det har gett mig tillräckligt med träning för den tid det ändå tar. Igår förstod jag att det är för att jag inte lyckats göra positionerna rätt. För när Maria justerade mig och tryckte mina händer och knän så att jag spände upp mig, shit vilken skillnad! Ben och armar darrade av ansträngning i slutet av passet samtidigt som kroppen kändes mjuk och rörlig. Nu förstår jag verkligen att folk blir fast! 
 
 Jag är superinspirerad och vill yoga minst en gång i veckan som komplement. Privatlektion kan jag alltså varm rekommendera för nybörjare. 
 
Nu har hurtbullen vaknat efter två veckors snorande och sömnbrist. Idag sov Penny ända till 6.45 vilket gjorde att jag orkade mig ut på en morgonjogg med vagnen. Inte så långt och ganska långsamt, men eftersom jag inte tagit ett löpsteget på över en månad så är jag ändå väldigt glad! Midnattsloppet är inte så långt fram i tiden och jag har ju tagit lite höjd i min anmälan med startgrupp 50-55 min. Bäst att sätta igång!

Kommentera

Publiceras ej