Vinst!

0kommentarer

Ni vet det där med att man kan leva genom barnen? Att man via dem kan få uppleva saker man inte själv kunde eller var kapabel till? Igår fick jag vara med om det.
 
På Elsalies sommaravslutningsfest på förskolan gick hon och vann hela tipspromenaden! Det är ju MIN dröm. Jag älskar ju tipspromenader och frågesport, tycker ju till och med att jag är lite bra på det men har trots det aldrig vunnit. Det är ju oftast inte frågorna det faller på (ok, inte alltid i alla fall) utan det är den där fördömda utslagsfrågan! Jag HATAR den! Nä, jag kan inte gissa antal kulor i burken, längd på snöret eller vikt på stenen. Jag har ingen känsla för detta.
 
Så jag njöt när Elsalie vann. Äntligen någon som kan gissa! Drygt 700 knappar var det i burken, hon gissade på 541 stycken och jag, jag trodde på max 200....
 
Så nu är jag stolt som en tupp här hemma över vinsten. Elsalie verkar inte bry sig nämnvärt. Hon sa bara: ja, jag vann och sedan kommer Lova att vinna!

Kommentera

Publiceras ej