Nu stängs aktivitetshuset ner en månad

0kommentarer

Så då var vi ensamma igen, jag och tjejerna. Tomt, tyst och stillsamt utan sjömannen. Den här gången har vi (han) nog lyckats slå rekord i aktiviteter, därav det usla bloggandet från min sida. Iordningställande av Pennys rum, fix med Elsalies säng, kapning av träd, tvätt av plattsättningen på parkeringen plus ny grusning, takpapp på lekstugan, byte av överliggaren på gungställningen, målning av trappa, bygge av en till odlingslåda, plantering av grönsaker och blommor, byte av kombiinstrument på Volvon samt småfix med bilarna inför besiktningarna, fix med båten och sjösättning, jag har säkert glömt en massa saker...puh!
 
Nu väntar en månad av totalt förfall här i hemmet eftersom jag rusar mot soffan så fort Penny visar tendens till långa, trötta blinkningar. Inget blir gjort, men desto mer inlägg kommer skrivas. 
 
Nu ska jag hänga med den här pärlan en stund innan det är dags att hämta storasyster från förskolan. 
 
Jag siktar på kaffe och choklad. Vad hon vill ha är oklart men smörgåsrån och vatten är väl troligt

Kommentera

Publiceras ej