Lite uppdatering

5kommentarer

Idag har jag besökt ett sådant där ställe som man har så mycket föreställningar om. En bröllopsklädesbutik. Och det var spännande och härligt men sjukt mycket mindre magiskt än jag trott. Det kom liksom inte personal rusande med champagne och mjuka fåtöljer att sjunka ner i saknades också. 
 
Nu var jag ju där för att stötta en kompis och inte främst för min skull, men visst gluttade jag. Nästa år är det ju tänkt att jag ska stå och svettas i något vitt, skirt och vackert så det är väl dags att börja fundera på hur jag vill se ut.
 
Tyvärr fick man inte fota men det fanns en hel del gräddbakelser som Penny gärna ville smaka på och det kändes som rena turen att jag kunde lämna butiken utan missöden.
 
Annars är jag så glad för alla kompisar som ställt upp som sällskap den här veckan, för Penny är inte riktigt sitt vanliga jag. Hon gnäller och grinar mest hela tiden och är så missnöjd. De starkaste teorierna är väl snuvan, sömnbristen pga snuvan samt tandsprickning. Så tack Maria för i måndags, Hanna för i tisdags och Sara för idag. Utan er hade jag dukat under. Eller i alla fall fått se en hel del fler avsnitt av Babblarna.
 
Penny kör hårt med mig i alla fall.
 
 
Jag har bloggat dåligt det senaste men jag har shoppat desto bättre. Tex en klänning som ser ut som Pennys Pip-tapet.
Jag har också lärt mig att aldrig plocka undan köttfärssåsdisk i nya blusar medan man funderar på om man ska behålla dem eller inte. Efter det måste man nämligen behålla dem och sätta all sin tilltro till tvättmaskinen. Så håll tummarna att den ljus, ljusgröna blusen inte behåller sitt nya orange prickmönster.
 
Imorgon är det dags för torsdagsträning igen och så kommer min syssling på besök. Dags att börja städa.

5 kommentarer

Anonym

25 Jun 2014 23:16

Så fin klänning! Jag hade gärna promenixat någon dag!! Kul med en till sjömansfru :)

Svar: Så jag har ännu en plågosyster som hittat hit, vad kul!
Cissi

Nina J

29 Jun 2014 21:40

Du har verkligen hittat modellen som passar dig. Över knät, visa axlar och skärp i midjan. Ursnyggt!

Nina J

29 Jun 2014 21:40

Du har verkligen hittat modellen som passar dig. Över knät, visa axlar och skärp i midjan. Ursnyggt!

Anonym

30 Jun 2014 07:31

Vilken superfin klänning! Den passar dej kanonbra!

Anonym

30 Jun 2014 07:31

Vilken superfin klänning! Den passar dej kanonbra!

Kommentera

Publiceras ej