Plötsligt händer det

1kommentarer

I natt sov vi otroligt dåligt eftersom Penny var snuvig och hade det väldigt klurigt i valet av att kunna andas eller att smaska napp. Ömsom kippande efter luft ömsom skrik alltså. Tur att jag hade en lunch inbokad på Gottskärs hotell med mammagruppsmammorna.Hur trött man än är så blir det inte bättre av att sitta hemma och häcka.
 
Vi hade det som vanligt väldigt mysigt men när alla fyra bebisarna stämde upp i en missnöjd kör bad de oss vänligt men bestämt om att förvarna nästa gång att vi kommer med småttingar. Helt mitt fel eftersom det var jag som ringde och bokade samt då missade den lilla detaljen. Så hemmablind har jag blivit att jag tar det som en självklarhet att jag kommer med ett entourage av små, söta gaphalsar...
 
Väl hemma igen och med en inställd kompisträff hände en mycket ovanlig sak. Elsalie lekte i 10 + 40 minuter helt själv!! Alltså lekte själv, inte kollade på ipaden. 10 min på vinden (don't ask) och 40 min ute i lekstugan OCH detta sammanföll med att Penny sov. Bingo!
 
Så jag drack kaffe och åt en glass. Långsamt och njutningsfullt. Trodde knappt att det var sant.
 
Av denna ensamma lilla stund fick jag sådan energi att jag helt plötsligt möblerade om Elsalies rum, som vi pratat om i veckor.
Hennes rum har blivit lite fel från början. Fin men hysterisk tapet, litet rum med alldeles för mycket saker och ingen översikt.
 
Nu har vi flyttat sängen och skapat en pysselhörna samt frigjort yta. Mycket kvar att göra som måla över körsbären, sätta upp hyllor och foton samt ordna med förvaring i garderoben. Men det är en början!
 
Elsalie satt dessutom och målade i cirka 10 min ensam i sitt rum. Det har aldrig hänt förut. Vilken dag!
 
 
 
Så tack Nina för inspiration. Jag håller med, ommöblering räcker för att helt starta om ett rum. Särskilt om det är litet.

1 kommentarer

Nina Johansson

26 Feb 2014 19:00

Och så himla BRA det blev! Kul. : )

Kommentera

Publiceras ej