Logisk och ologisk

0kommentarer

Ja, nu är hon alltså hemma igen. Två ljuvliga veckor med min bestämda Elsalie. Hon som ofta har en mycket stark uppfattning om hur saker och ting fungerar.
 
När hon väckte oss i morse med att ropa inne i sovrummet och jag påminde henne om att smyga in och viska, för att inte väcka Penny, så svarade hon bara att det inte går att vara tyst i trappan...eh, ok?
 
Häromdagen så fick Michael följa med på Lek och Plask ("simskola") eftersom jag hade mens. När jag berättade det för henne, så ville jag inte gå in på kvinnans könsorgan och fortplantningsdetaljer, så jag sa svävande att jag behövde ta hand om Penny. Men Elsalie förstod precis. -Mamma, du måste ju vara hemma och mata. Det kan ju inte Michael för han har inte sådana där stora bröst som du!
 
Penny är överlycklig över att idolen är hemma.
 

Kommentera

Publiceras ej