En sådan där kväll

0kommentarer

Det började med brända fiskpinnar och slutade i blodbad.
 
Efter den delikata middagen med brända fiskpinnar så skulle vi ner och mysa lite i tv-soffan.
Första stoppet blev ett blöjbyte i tvättstugan och då lyckades Elsalie klämma sitt ringfinger i en torkställning så att en bit nöps av. Skrik, gråt, blod och tårar!
 
Det lugnades sig dock efter att få ha sköljt, satt på ett plåster och ringt ett snyftigt samtal till Michael (Elsie alltså, inte jag). Sedan startade jag tydligen smärtan igen när jag råkade dryfta "åka in och sy"-frågan med Michael. Mer skrik och jag fick lova att det inte skulle bli något läkarbesök för det här fingret.
 
Vilken otrolig tur att jag har träffat Maria, min trevliga granne som dessutom är läkare. Jag har tydligen ingen skam i kroppen, så trots vår nya vänskap ringde jag henne.
 
Vi fick som tur var komma över, men innan vi gick ville Elsalie klargöra en sak med mig:
 
-Mamma, om hon säger att vi måste åka in och sy så lyssnar vi väl inte på henne?!
 
Så mitt i matlagningen fick Maria och hennes Erik (kirurg!) kika på fingret. Det var inte nödvändigt att sy även om det kommer ta ett tag att läka. Elsalie fick till och med en tröst-glass.
Ni förstår ju hur nöjd hon var på hemvägen. Snälla doktorer, inga stygn och en medicinglass!
 
Det här är tredje plåstret redan för ikväll.

Kommentera

Publiceras ej