Det här med kläder...

1kommentarer

Kläder har blivit ett stort huvudbry för mig under den här föräldraledigheten. Jag älskar ju klänningar och går nästan jämt i det. Men klänningar kräver strumpbyxor och strumpbyxor rimmar så illa med kyliga barnvagnspromenader och kardborrekläder. Jag har tre kategorier av kläder:
 
1. Kläder för möte av personer i sfär 1, dvs familjen
-här hittar vi lite blandning av sunk och fint. Korta klänningar och tröjor, alltid i mjuka material och aldrig något på underkroppen förutom trosor. Det här skapar problem vid oväntade besök då jag tjurrusar genom huset i jakt på något att skyla rumpan med.
 
2. Kläder för möte av personer i sfär 2, dvs nära vänner eller personer i samma sits (föräldralunken)
-här hittar vi mina få byxor. Barnvänliga kläder som tål spyfläckar och slitage. Praktiska kläder.
 
3. Kläder för möte av personer i sfär 3, dvs alla i verkliga världen
- här hittar vi mina klänningar och "jobbkläder", faktiskt de kläder jag trivs allra bäst i.
 
Nu har jag upptäckt att jag under föräldraledigheten knappt använder sfär 3-kläder (som jag har i överflöd) utan i princip varje dag hamnar i sfär 2-klädesbehov och jag saknar verkligen kläder ur den här kategorin. Jag har 2 par jeans som passar (och är hela). Det är allt. Och med alla dessa fläckar som ständigt attackerar mig i min vardag, så är det lite för få.
 
Så nu måste jag shoppa! Och då inte roliga klänningar och skor, som jag alltid kikar efter. Nej nej, här ska handlas byxor. Fy faan vad tråkigt och jobbigt. Det är ju bara snäppet bättre än bikini att kränga på sig i ett hårt upplyst och trångt provrum. Tips på jeans/byxor någon?

1 kommentarer

Nina Johansson

10 Feb 2014 18:53

Jag har faktiskt struntat i fas 2-kläder. Leggings och klänning eller kjol och tröja är bekvämast. Man får vara lite skitig bara. Orkar ju inte byta klänning för lite gröt. ; )

Svar: Lite för kallt för barnvagnspromenaderna dock....
Cissi

Kommentera

Publiceras ej