Dagens träning

0kommentarer

Jag vet att man inte fullt ut kan lita på en fyraåring. Men Elsalie har ju trots allt gått hela vägen längs vattnet från förskolan tidigare med Michael och hon LOVADE att det gick att gå med vagnen.
 
Det går inte, det vet jag nu. Inte på ett smidigt sätt i alla fall. Så promenaden hem, som brukar gå på 20 minuter tog idag 1 timme och 10 minuter. Då stannade vi endast för en kisspaus (Elsie, inte jag) och nångra minuters lek vid bäcken och "trollskogen". 
 
 
Så jag körde över stock och sten, trixade bland rötter och stenar samt fick helt enkelt bära vagnen vissa passager. Till den som inte är familjär med en Brio Happy-vagn kan jag säga att det är en rejäl vagn, väldigt rejäl.
 
Vi avslutade med vår "lilla" backe hem, upp för södra Karsegårdsvägen från havet och då hade Elsalie tröttnat och ville självklart åka på ståbrädan. När jag beklagade mig över tyngden förklarade hon att jag när som helst får stanna och torka svetten ur pannan. Då känns det bättre, mamma! Jo, tack visst...
 
Väl uppe hoppade hon glatt av ståbrädan och utmanade mig i springtävling. Först till brevlådan gällde och hon kikade ideligen bakåt för att se så jag inte fuskade och gick. 
 
Jag ska inte lita på fyraåringar som försäkrar mig att "det går". De är liksom lite mer positivt inställda till verkligheten än vad jag är. Fördelen med att lita på henne är dock att jag känner mig ganska redo för Ironman nu.

Kommentera

Publiceras ej