Nu är det dags igen - veckans tyck synd om mig

4kommentarer

Min energi är helt slut. Den här sommaren har varit tuffare än vad jag föreställde mig den. Alla fina dagar med krav på utflykter och strandbesök. Ni anar inte hur många kylväskor jag fyllt med Festis och vattenmelon, hur många gånger jag överlastat vagnen med uvdräkter, filtar, skötväska, solkräm, kaffetermos, hinkar, spadar, handdukar, simpuffar och badkläder. Jag spyr snart på Ballerinakex och solhattar! Jag behöver regn och filmväder.
 
Fast jag tror att jag vet varför jag känner mig så otroligt urlakad. Jag har ingen tid på dygnet som jag är ostörd. Och det tär på mig. Jag har så stort behov av att vara ensam, att få "göra ingenting" och få slutföra saker jag påbörjat utan att avbrytas. 
 
När man har barn brukar den tiden infinna sig på kvällen. "Gör det när barnen sover" är ju standardsvaret när man diskuterar hur man ska hinna ringa någon/raka benen/städa/träna/planera mat/måla naglarna/bajsa/läsa/klippa tånaglarna/osv i all evighet...Visst, det gjorde jag när jag bara hade Elsalie. Jag gjorde det så mycket på kvällen att jag ofta fick ställa klockan på 1.00 på natten för att tvinga mig att gå och sova när alarmet ringde. Med Penny funkar det inte riktigt så. Jag kan aldrig lita på att hon sover. Hon vaknar titt som tätt under kvällarna och sover väldigt lite på dagen.
 
Idag sov hon en halvtimme på stranden Vid 10-10.30. Det var allt på hela dagen. Visst, hon somnade snabbt vid 18-tiden "för natten", men hittills har hon vaknat 19, 19.45, 20.30 och 21.30. Jag har ju också den vanliga uppvakningsomgången vid 1 och 4 att se fram emot i natt. Vid 21.30 hade jag precis hoppat in i duschen och fick springa naken och droppandes av schampo in till henne. ATT ALDRIG FÅ GÖRA NÅGOT OSTÖRT!!! Jag blev till och med så stressad att bröstmjölken började rinna. Jag som slutade pumpa någon gång efter nyår...
 
Så jag längtar väldigt mycket efter att Michael ska komma hem och avlasta mig. Just nu vill jag bara sitta och stirra in i väggen ett par dagar. Vi fick dock väldigt goda nyheter idag angående hösten. Det verkar som om Michael ska få vara hemma lite extra! Det ser ut som om han får ta två veckor föräldraledigt och då vara hemma 6 veckor på raken, sedan jobba två innan han är hemma fyra igen. Förstår ni vilken otrolig lyx? Jag vågar nästan inte tro att det är sant.
 
Slut på fredagens klagosång. Imorgon är en ny dag...med solsken?

4 kommentarer

Anonym

09 Aug 2014 04:23

Obetald föräldraledig...... 😁

Louise

09 Aug 2014 14:15

:( sjukt jobbigt för dig. Kanske blir bättre när hon börjar dagis? Elsa är lite som Penny, vägrar sova i tid på kvällen. Vi har aldrig några lugna kvällar. Hon är en nattuggla utan dess like och vill sova när vi ska sova. Dålig egenskap tycker hennes slitna föräldrar...

Kristin

09 Aug 2014 22:33

Inte konstigt att du är slut.. Förstår fullständigt ditt behov av egentid, jag är likadan. Hoppas att du snart får hem din sjöman igen så du får chans att återhämta dig..och tänk på att det är mycket möjligt att Pennys sömnrutiner ändrar sig längre fram. Styrkekramar!!

Nina J

10 Aug 2014 14:57

Jag är SÅ imponerad att du fixar det. Jag klappar mig själv på axeln när Mikael jobbar helg. Du är grym! Hang in there...

Kommentera

Publiceras ej