Mutor, hot och bråk...

1kommentarer

Idag har jag och stortjejen bråkat mer än vad som är rimligt. Ibland har man ju sådana där dagar när ens trötthet kulminerar samtidigt som hon har en usel dag i form av matintag och brinner av uppmärksamhetstörst. Då bråkar vi. Hela tiden!
 
Idag har hon fått mycket ipad-tid, en glass på frozen yoghurtbaren, hängt på leklandet i Kungsmässan, lagad mat x 2, en klippdocka, guldiga ballonger (vem vill inte ha det?) och jag har servat med vatten, kläder, upptorkning av diverse spill, låtit henne gå barfota trots den otroliga smutsen hon då drar in...ni vet, det vanliga plus en jävla massa mutor för att min ork var slut.
 
Har hon då tagit mutorna och varit snäll och glad? Ha ha ha, inte direkt. Jag tror att hon konstant använde gnällrösten och jag-vill-ha-rösten mellan 12 och 19, maten var tydligen "äcklig" x 2, jag var "dum och ful" men det gjorde inget för "hon gillade inte mig ändå"....
 
Imorgon är det kanske dags att gå cold turkey på alla mutor och tjänster? Chocka henne kanske? I så fall borde jag lägga mig nu för att orka stålsätta mig. Jag gjorde slut på det sista av mina krafter när jag förbjöd henne att ta en godis ur en tablettask som hon hittade i bilen. Fast jag vann åtminstone den striden! Sila mygg och svälja kameler...?

1 kommentarer

Elsa på Hälsö

11 Aug 2014 12:24

Losing a battle - winning a war!!!

(eller var det tvärtom...? Känns ju som att dom alltid vinner)

Kommentera

Publiceras ej