Familj - bra skit!

0kommentarer

Jag är så lättad och glad just nu! Igår kom mamma och pappa hit för att röja på tomten. Min lilla bulldozer till mamma, rensade alla (alla!) rabatter och sopade av hela uppfarten från grus. Vilken skillnad det blev! Mina favoritkakor hade hon dessutom bakat och tagit med sig.
 
Pappa klippte båda häckarna, gick till havet med Elsalie och kusin Emilia samt roade Penny.
 
Jag då? Jag skötte marktjänsten och som jag njöt. Jag fick i princip jobba helt ostört hela dagen och insåg plötsligt hur jag ska få egentid när Michael är hemna; jag borde laga maten! Man gör ju då något viktigt och får förståelse att barnen skall hållas därifrån. Man kan lyssna på musik, provsmaka....Det här kanske är skåpmat för er men för mig var det en uppenbarelse. Jag lagar ju normalt endast mat när jag samtidigt har ensamt ansvar för båda barnen. Viss skillnad!
 
I alla fall. Mitt sinne är så lugnat nu när utsidan är uppfräschad. Nu ska det bara färdigställas med altanen och klippas lite gräs. 
 
På kvällen kom dessutom syster och Carl förbi på middag. Två dagar innan var min bror med familj här. Så denna veckan går verkligen i familjens tecken!

Kommentera

Publiceras ej