Ett långt inlägg om veckan som gick

0kommentarer

Äsch nu blev det ett sådant där långt blogguppehåll igen och jag vet inte var jag ska börja. Ni vet den där känslan när man varit på resa, en massa saker har hänt och man orkar inte berätta hur man haft det eftersom det skulle ta så lång tid och man inte riktigt kan plocka ur guldkornen. Så känns den här veckan.
 
Så jag ska försöka ge en kortversion för att komma igen.
 
Vi har haft flera trevliga besök inkluderat en kortspelskväll i fredags. Jag blir lycklig bara jag tänker på det. Jag är ju uppvuxen i en kortspelsfamilj och har saknat det i många år nu. Det verkar inte vara så vanligt längre att man umgås över en kortlek (fråntaget poker då. Blä, vilket tråkigt spel det är!). Men i fredags spelade vi Gin Rummy i fem timmar. Ljuvligt! Särskilt som jag vann. Jag är ju en väldigt dålig förlorare men en ännu sämre vinnare.
Här är min gamla regellapp från omkring 1992:
 
 
 
 
Barnen lekte dessutom bra under kvällen, så vi var relativt ostörda. Ibland blev vi dock indragna i något piratkrig eller barbiepåklädning förstås.
 
 
Vi har fått klart altanen! Hurra, hurra, hurra!
 
 Nu saknas bara vindskyddet och "inredning". Jag målar brädor för glatta livet! Även Elsalie är involverad i målandet.
 
Det gick väl dock lite överstyr när hon började dekorera en sten i landet.
Det är alltså Penny där på stenen, med fontäntofs och allt.
 
Michael har rivit grannarnas staket (med tillåtelse så klart) som rasat in på vår tomt. I farten drog han även upp de stora slipersen som omringat vår uppfart. 
Han är nu lycklig som en lärka över alla sina projekt.
 
 
I onsdags började babysimmet och Penny var sprallig av glädje. Sedan följde en hektisk men bra dag med lunch på lilla laxen ihop med Erik och Maria, fika på strandkullen med Sara och barnens kusiner.
 
 
Michael drog in ett parasoll mitt i ett känsligt hundraårigt syrenträd, solen sken och barnen lekte pantgömme. Sedan var det dags för mig att svida om och åka till Göteborg på avtackning av en kollega. Tapas, alkolfri öl och ensam i bilen (åtminstone en väg eftersom jag körde hem chefen till Vallda) inte dumt alls!
 
I torsdags drog vi igång torsdagsträningen igen efter två veckors uppehåll och Maria instruerade i ett bra yogapass. Nu är jag lite sugen på att kolla upp möjligheten till inomhuslokal i höst pga mycket aktiv bebis...
 
Sedan har vi hälsat på en nykläckt Ellie hos Thomas och Rebecca, ätit en fantastiskt god middag i Åsa hos Hanna och Mårten samt träffat Sofias bebis och Annas växande mage.
 
Igår började Elsalies dans på dansforum i Gbg och jag tog med mig Penntrollet dit. Efter 45 minuters jagande i trappor var jag helt färdig och bestämde mig för att hon endast får följa med i nödfall resten av terminen. Hon är ju den värsta jaga-fasen nu. 
 
Det var nog ungefär den här veckans rubriker. Om man frågar Elsalie så får man väl också lägga till tisdagens förskolehämtning när Michael sprang hem med både henne och Penny i vagnen pga regn. Hon trodde inte sina öron när han föreslog detta otroliga!
 
Klart slut! Puh! Orkade ni läsa? Jag ska skärpa mig nu och försöka blogga mer frekvent. Det blir roligare så.

Kommentera

Publiceras ej