Bröllop och husvagn

3kommentarer

 
 
Oj, oj, oj vilket campingbröllop det blev i lördags! Vi körde all in och hyrde en husvagn för natten. Den var från tidigt åttiotal och väldigt genuin.
 
Penny hjälpte till att packa på morgonen. Hon kontrollerade noga ifall rätt matburkar var med till henne.
Sedan bar det av till Ugglarps camping och vi installerade oss i husvagnen.
 
 
 
Jag fick lov att använda min fina fågelklänning igen. Jag älskar den och kommer antagligen plocka fram den vid varje finfesttillfälle, en långt tid framöver.
 
 
(Bild från tidigare i sommar)
 
Vigseln skedde på restaurangens uteplats mot havet. Nina och Michael fick varandra och jag hade tårar i ögonen när Nina sjung en liten trudelutt för sin man.
 
 
 
Sedan blev det middag och jag lyckades att hålla ett tal utan att bli för känslomässig, eftersom Nina antagligen skulle vilja fly då. Hon blev dock ändå plågad med uppläsning av en av hennes dikter från 1993, som jag sparat i min dagbok.
 
Det blåste så mycket att när det var dags att krypa till sängs i husvagnen blev jag åksjuk eftersom den gungade så mycket. Penny höll låda 1,5 timme under natten och jag sov med halva kroppen på ett bord. Så dagen efter mådde jag som sig bör efter ett bröllop med tillhörande campingnatt.
 
Michael och Penny fixade dock brakfrukost direkt från campingkiosken.
 
Tack Nina och Michael för ett kul och annorlunda bröllop!
 
 
Sedan styrde vi kosan mot Höganäs och en date med Sanna och Magnus. Vi hämtade hem Mustangen som fått vara på sommarbete hos dem ett tag.

3 kommentarer

Nina J

21 Aug 2014 11:30

Tusen tack för en fantastisk dag! Jag (vi) är så himla glada att Mikael hann komma med också. Ditt tal var amazing - väldigt imponerad. Lagom sentimentalt och oerhört roligt. Jag kom inte själv ihåg mina kommentarer om Mikael när vi träffades så det var en full poäng. Har panikslaget börjat fundera på olika tal-upplägg inför nästa år.

Vad är det för rosa klänning som hänger i bakgrunden på en av bilderna? Din fågelklänning är en dröm, och nu kan jag ÄNTLIGEN börja beställa hem klänningar som inte bara är vita. Den kanske finns kvar på rean...?

Tusen tack! Jag har kvar både ditt tal och Pennys majskrokar i skåpet hemma. ; )

Svar: Åh nej, det var inte meningen att du ska ha kvar mina fulanteckningar, som jag utgick ifrån. Det blir så konstigt i skrift när jag skrev en första mening tydligt,för att starta mig ich sedan ofullständiga saker efteråt för att jag mest behöver komma igång efter varje "stycke". Släng genast lappen! Jag kan skriva talet ordentligt till dig istället.
Cissi

Cissi

21 Aug 2014 13:04

Om du menade den rosa "klänningen" på det suddiga kortet med Penny i barnvagnen så är det Michaels kortärmade skjorta.:-)

Nina J

22 Aug 2014 09:38

Jaha - ooopps. Förlåt! Vilken miss.

Kommentera

Publiceras ej