Tio fakta om mig

4kommentarer

1. Humor går ALLTID före värdighet! (Kanske ingen nyhet för er som läser min blogg?)
 
2. Jag gillar inte att äta utomhus. Dricka vin och äta glass är ljuvligt, fika är ok, frukost är på gränsen men mat....på allvar?! Inga Facebook-bilder i världen kan få mig att börja gilla varm mat som hinner kallna och kall mat som istället blir ljummen. Flugor i smör och på kött. Kalla vindar som sveper med sig servetter, sol i ögonen och svettningar alternativt köldskador. Ja, jag vet att ni blir provocerade nu! Och ja, jag säger aldrig ifrån utan böjer mig alltid inför den stora massan, som tydligen älskar att äta i lite plågat tillstånd.
 
3. Jag har gått till psykolog två gånger i livet. En KBT-behandling för min ormfobi och några träffar med företagspsykologen för att reda ut tankar och känslor kring min separation.
 
4. Jag älskar färg och vill helst klä mig som en påsktupp varje dag, men detta verkar ha försvunnit i och med min föräldraledighet. Inga kollegor att skrämma upp varje morgon?
 
5. Jag är ointresserad av djur. Det är INTE samma sak som att hata djur! Jag blir bara inte påverkad av "söta kattungar"-bilder på nätet och "ser inte" hundar som springer förbi. Till övriga familjens sorg. Michaels högsta önskan är att skaffa hund. Det är min värsta mardröm. Parterapi?
 
6. Jag älskar att klippa gräset. Jag är väldigt anal med mönstret som bildas, att jag måste på ett organiserat sätt för att känna mig nöjd. Jag ser det som meditation att lufsa runt där med hörselkåpor.
 
7. Detta hör väl antagligen ihop med nr 6. Jag dagdrömmer om att börja pussla. Stora, svåra mångtusenbitarspussel. Lyckan i att hitta en bit som passar. Inser dock att detta passar oerhört illa ihop med småbarnslivet.
 
8. Jag älskar maskerad och går oftast in i det med hull och hår. Jobbigt en gång när jag gjorde mitt exjobb och vi skulle ha grekisk fest. Kul tänkte jag och sydde upp en gigantisk olivdräkt med tillhörande hatt. Synd bara att vi endast var några utklädda (cirka 5 av 70 ) på festen och resten i kostym och finklänningar. De andra var sparsmakat utklädda till läckra grekiska gudinnor eller hade var sin mustasch...Jag kände mig som en del i underhållningen.
 
9. Jag har ofta otur.  Jag vet att folk som tänker så också drabbas extra mycket. Men jag ÄR en Kalle Anka. Inga katastrofer men mycket småotur hela tiden.
 
10. En efterrätt kan bara kallas efterrätt om det ingår någon chokladkomponent. En bärpaj, visst det är ju gott och trevligt, men ingen riktig Grand final! 
 
 

4 kommentarer

Sjömannen

20 Apr 2014 22:53

Love you baby!

Sjömannen

20 Apr 2014 22:53

Love you baby!

Nina J

22 Apr 2014 16:36

Är så impad av den här listan. Hur kom du på den?! Och hitta 10 punkter! Underhållande - OCH igenkännande läsning... ; )

Julia

24 Apr 2014 21:19

Du är underbar!

Kommentera

Publiceras ej