Smink och inredning

0kommentarer

Åh jag är så kluven till det här att Elsalie älskar att dekorera och "fixa i ordning" vardagsrummet. Härligt att hon på eget initiativ städar och vill göra fint. Fruktansvärt att hennes fint inte är fint i verkliga världen.
 
Skulle vilja vara obrydda superföräldern som låter henne hållas, men min fåfänga stoppar mig och jag rättar till i smyg. 
Jag vill ju faktiskt inte ha Hello Kitty-figuren istället för kuddar i soffan eller prinsesspusslet som dekoration på soffbordet.
 
Men jag känner mig löjlig när jag ser hur sjukt stolt hon är över sitt verk.
 
Att hon ser ut som en fransk mimare/clown idag gör saken lite roligare i alla fall.
 
Detta var tredje ansiktsmålningen idag. Innan har vi kört igenom kanin och spindelkvinna.
Älskar dock att hon var så nöjd med att hon "verkligen tvättade bort allt, varenda streck mamma" och kom tillbaka som en hårdsminkad fjortis med emo-drag.
 

Kommentera

Publiceras ej