Påsk

0kommentarer

Påsken har traditionsenligt firats utan sjömannen och med min familj i Vänga. Jag minns inte om han varit hemma en endaste påsk sedan vi blev tillsammans faktiskt.
 
 
 
Vi gjorde i alla fall det vanliga. Barnen pyntades och fick påska hos grannen. Sedan blev det påsktipspromenad och fika i Långared innan påskmaten intogs. Mycket att äta, mycket påsk.
 
Viktor hade lite problem med sin hatt.
 
 
Påskafton avslutades dock väldigt tråkigt. Penny spydde ner hela spjälsängen och fick feber. Chockartat fick hon gå upp och duscha, fast hon helst velat sova vidare. Inte kul!
 
Det var med skräck jag gick och lade mig bredvid henne för natten...Två omgångar kräks fick jag ta hand om under vargtimmen, så jag antar att jag kom lindrigt undan denna första gång med nattspyor? 
 
Jag brukar ju alltid skryta om att jag har så friska barn. Elsalie har ju haft feber cirka 3 gånger, plus en influensa och en magsjuka på 4,5 år. Så jag står helt handfallen när det sker. Jag kan inga husmorstips alls. Vi ska väl fixa det här men jag är ju lite rädd för att bli sjuk själv nu. Då blir det inte lätt att rodda barnen...

Kommentera

Publiceras ej