Nyklippt

1kommentarer

3 hela timmar tog det underligt nog, men klippt och slingad blev jag. Slingorna gjordes mörka och askiga samt luggen kapades.
 
Så här bekväm ser jag ut när någon ska fota mig för att enbart lägga upp på bloggen. Ett vidrigt ögonblick fyllt av självförakt. Svärmor höll i kameran.
 
Ja, ja det var härligt att komma utanför huset ensam en stund och jag njöt otroligt mycket av cykelturen.
 
På eftermiddagen hämtades två paket ut och jag förstår att jag skickar ut Lyxfällan-vibbar till grannarna när jag spatserar fram och tillbaka med mina lådor, föräldraledig som jag är. Men det var ju faktiskt livsviktiga saker i dem;
regnskydd till joggingvagnen, uv-tält till stranden, nya färger till ansiktsmålning, en sport-bh (gratis pga klagande!) och var sina skor till tjejerna.
 
Penny och Elsalie skulle få matchande silveraktiga skor men något fel hade det blivit för Elsalies skor var istället ett par rosa paljettsaker. Nu står jag och väger hur jag ska göra. Jag ser ju att hon kommer att älska dem, men jag måste ju också dras med dem en hel säsong....
 
Pennys skor var lite för stora, trots att jag mätt hennes fötter och hon blev dessutom rasande när jag satte på dem. Hon sparkade och slet i snörena. Alla kan ju tydligen inte älska skor.

1 kommentarer

Nina J

28 Apr 2014 11:02

Skitsnygg blev du i alla fall. Även om den obekväma minen inte riktigt matchar den nya frisyren. ; )

Kommentera

Publiceras ej