Lappsjuk mamma

0kommentarer

Gårdagen var lite av en prövning. Vår lekdate blev inställd pga sjukdom, Pennys tandsprickning gjorde henne gnällig och eftersom Elsalie är på tvådagarsbesök hos farmor och farfar, så hade vi ingen underhållning här hemma. 
 
Jag blir ganska lätt lappsjuk när jag är helt ensam med Penny en hel dag. Det är ju en sak när man jobbar eller om Elsalie är hemma, men eftersom jag inte ens får sällskap på kvällen, så blir behovet av mänsklig kontakt stor.
 
Så jag gjorde vad jag kunde, jag tog en två timmar lång människosafaritur på Coop. Jag verkligen strosade runt alla hyllor (ja, till och med djurmaten), läste och lyfte på allt okänt. Kände mig lite med i verkliga världen när jag fick köa i fiskdisken och i kassan. Nu förstår jag pensionärerna som alltid ska handla i rusningen.
 
Idag blir det dock andra bullar. Jag ska ut till Asperö för att hämta stortjejen och då också träffa Josefine. Jag är så exalterad att jag klätt upp mig i knytblus och allt!
 
 

Kommentera

Publiceras ej