Fotografering

0kommentarer

Varför lär man sig aldrig? Saker som på pappret låter så smidigt och roligt har ju en tendens att inte alltid uppfylla förväntningarna...
 
Idag hade jag bokat in barnen för fotografering på öppna förskolan. Eftersom de inte längre tar individuella foton på vanliga förskolan så kändes det kul att kunna göra det där istället. Dessutom få till syskonfoto. Perfekt för en oduglig fotograf som jag. 
 
Jag bokade glatt in oss på 10-11-tiderna och vi gav oss iväg. Väl där var det överfyllda lokaler, som mötte oss. Stressade föräldrar och stojande barn överallt. Penny, som endast tog en kvarts tupplur innan, visade snabbt trötthetstecken. 
 
Och visst var de försenade med fototiderna. Mycket försenade. Det visade sig att vi fick vänta hela 2,5 timmar innan det var vår tur och på den riden hann Elsalie måla sig med grön färg och Penny spy blåbär/hallon över sin klänning. Skamset torkade jag spyor från lekmattan och leksakerna samt lånade en haklapp från en annan förälder. 
 
Men slutet gott, allting gott. Vi tog foton, Elsalie log, Penny grät inte på alla bilder och mammans ymniga svettningar doldes av en tjock kofta.
 
Nu sitter jag och pustar ut hemma och försöker ducka från att hjälpa till med studsmattan, som ska byggas ihop. Imorgon åker Michael. Hjälp!
 

Kommentera

Publiceras ej