Bokcirkel

2kommentarer

Åh vad härligt det är att få träffa lite vänner på en vardag och prata, prata, prata.
 
Idag stod jag värd för vår bokcirkel. Jag lagade smördegsinbakade grönsaksröra som blev godare än den såg ut.
Skamset erkände vi en efter en att vi inte läst senaste boken. Hm, hoppas inte att detta med bokläsandet rinner ut i sanden. Aktivitetsgrupper av det här slaget har ju en tendens att göra det... hrm, jag är ju med i en "stickgrupp" men senast vi stickade var väl runt 2009...,
 
Jag älskar ju att läsa, så jag hoppas att vi håller i, även om det så klart är trevligt att bara träffas.
 
Nästa bok blir en novellsamling av Alice Munro.
 
 

2 kommentarer

Nina JOhansson

04 Apr 2014 08:43

Recept på grönsaksröra - vad är det?

Svar: Stek championer, spenat, soltorkad tomat och massa vitlök. Låt svalna. I med fetaost och vanlig ost. Lägg i smördeg med färsk basilika. Gör något snyggt av degen, pensla med ägg och grädda!
Cissi

Lina

04 Apr 2014 13:40

Typiskt! När man nästan läst klart hela boken kan man inte komma på träffen 😖 nya tag nästa gång!
De där smördegsknytena låter mycket gott.

Svar: All heder åt dig Lina! Du kanske kan berätta om boken nästa gång? Vi saknade dig!
Cissi

Kommentera

Publiceras ej