Pumpning pågår

1kommentarer

Idag ringde Bvc, som lovat, för att kolla upp hur det går med pumpningen. Jag var helt övertygad om att jag nu skulle få försvara mitt val att bara pumpa. Att behöva känna dåligt samvete för att jag inte ammar "som man ska".
 
Men underbara Frida var så stöttande och sa att det inte finns några nackdelar för Penny att jag väljer att pumpa. Att jag kan fortsätta med det utan problem. Hon får ju närhet, näring och antikroppar. Nackdelarna är ju mer på min sida; jävligt mycket disk, tiden för uppvärmning av maten samt tiden för själva pumpandet. Risken är ju då att man inte håller ut lika länge som med amning.
 
Jag är dock beredd att kämpa! Jag får hitta strategier för logistiken och till slut hoppas jag att det bara går per automatik. Några knep har vi redan: att försöka att alltid ha varmt vatten på termos, att alltid diska upp efter matning och pumpning så att sakerna är redo, samt att ha många flaskor hemma ifall man bara inte orkar diska direkt...
 
På fredag ska vi till Bvc och då ska jag se om jag kan köpa till ett pumpset så att jag kan dubbelpumpa (det sparar den här kossan cirka en kvart på!)
Nu börjar vi dessutom fylla upp kylen med ett bra lager av mjölk, så det är dags att börja frysa in!
 

1 kommentarer

Nina Johansson

26 Sep 2013 22:06

Åh, vad skönt! Då så. Bara att pumpa på. Vilken lättnad. Du kommer säkert in i det, allt blir vardag till slut. Kram

Kommentera

Publiceras ej