Noas ark

0kommentarer

Åh, jag måste ju tipsa om det fantastiska ställe som finns här i Onsala, Noas ark. Det är som en 4h-gård som kyrkan driver och den ligger supermysigt och är så charmig. De har öppen förskola på torsdagar, som brukar vara väldigt poppis sett till antalet bilar som står parkerade där. Jag har ju tänkt så många gånger att jag borde gå dit med Elsalie, men aldrig kommit iväg eftersom jag normalt sett jobbar på torsdagar.
 
Men så i våras fick vi utskick om kyrkans barntimmar på Noas ark på fredagar och jag anmälde Elsalie. Perfekt med en fredagsaktivitet eftersom hon går på förskolan tis-tors. Jag har dock varit lite skeptisk eftersom det trots allt drivs av kyrkan och jag är så kluven till allt religiöst. Trots att jag själv minsann både gått i kyrkans barntimmar, söndagsskola, tonårsverksamhet och scouter i kyrkans regi. Det finns både fina och tveksamma minnen.
 
I alla fall så åkte vi dit igår för den första träffen och vilken glad överraskning! Det var verkligen jättemysigt och fint ordnat. Rolig lekplats, mycket olika djur och trevlig fröken. Varje gång får barnen hjälpa till och mata ett djur (som de får tilldelat), leka, pyssla, sjunga och höra bibelsaga. De har både grisar (två stycken som heter Fläsk och Bacon...he he), getter, höns, tupp, kaniner, katter, hästar och åsnor. Elsalie tyckte att det var jättekul och jag blev riktigt upplivad trots mitt ointresse för djur. Det här är ju perfekt, att hon kan få hänga med olika djur utan att jag behöver vara inblandad. 

Kommentera

Publiceras ej