Imorgon smäller det

3kommentarer

9.30 imorgon sätts jag igång. Jag trodde aldrig att det skulle gå så här långt och att jag verkligen skulle bli igångsatt. Jag har ju tyvärr inte hört något gott om det alls. Långdragen förlossning, större risk för akut snitt, större risk för att behöva sugklocka eller tång, värkstormar utan uppehåll....japp, det här skrämmer skiten ur mig. Så håll tummarna nu för de sista skälvande timmarna ska skaka igång min kropp på mer naturlig väg.
 
Så för att hålla tankarna borta från tisdagens händelse har vi hållit oss sysselsatta. I söndags hämtade jag Elsalie från Lisebergsbesök och vi åkte till Knatteskutt, vilket var en succé! Sedan middag hos svärmor innan vi möra kröp ner i sängen.
 
idag tog vi en Göteborgstripp med lunch, klippning av Michael och lite leksaksshopping för Elsalie. När vi kom hem hade vi fått hela huset städat av en städfirma. Så lyxigt! Så nu är vi väl så förberedda vi kan vara. Väskorna är packade, Elsalie ska på husvagnssemester med mormor och morfar efter förskolan imorgon, huset är städat...fan vad läskigt det ändå känns att jag kommer att vrida mig i smärtor imorgon. Håll tummarna! Jag hoppas att det kommer ut en sådan här glad skit!
 
 

3 kommentarer

Lina

09 Sep 2013 22:06

Åh så olidligt spännande!
Det kommer såklart att gå hur bra som helst. Det finns ju faktiskt mer lyckade igångsättningar också. Läste om en av mammorna i "familjen annorlunda" hennes sist födda kom som en raket efter några få krystvärkar och en kort öppningasfas.

Stort lycka till och det är klart det blir en tokig solstråle till!!
Kram

Louise

09 Sep 2013 23:07

Gud så spännande!!! Gissar att det blir svårt att sova inatt. Kommer tänka på dig imorgon. Hur det än blir så kommer den ut! Du får skaffa instagram sen när bebisen är ute så att du kan spamma bebisbilder.

Lycka till! Kram

Jossan

09 Sep 2013 23:16

Herregud! Jag håller tummarna så knogarna vitnar! Bamsekramen och stort lycka till ❤ och som pappa sa, -May the force be with you...

Kommentera

Publiceras ej