Hysteria

1kommentarer

Idag uppfyllde jag nog alla kriterier för den hysteriska mamman när jag rusade in på Apoteket i Onsala 3 minuter innan stängning och hojtade ut vad jag behövde.
 
Min tröja var bak-och-fram, blicken stirrig och rösten gäll. De två stackars apotekarna bakom disken försökte tala lugnt och vänligt till mig. De fattade ju inte att det handlade om liv och död om jag inte fick mitt Purelan till bröstvårtorna, Minifom till Pennys mage och Alvedon. Vilka lamadjur!
 
Penny har visat sig vara en riktig gasballong och ont har hon, så nu testar vi Minifom ett tag.

1 kommentarer

Nina

14 Sep 2013 20:29

Åh, säg till om jag ska sluta vara så redig och tipsa hela tiden MEN... när Linn hade ont i magen fick de tipset att lägga henne på mage och böja upp benen, lite som en groda. Trycka upp knäna försiktigt mot magen. Det gav några rejäla gasutsläpp i alla fall...

Svar: Vi har testat pumpmetoden när hon legat på rygg, inte mage. Det kanske vi ska ta och testa då. Fisventil verkar hjälpa lite också (i alla fall framkallar det bajskaskader...)
Cissi

Kommentera

Publiceras ej