Första barnvagnsturen

0kommentarer

Idag har Penny fått vara ute och lufta sig två gånger! Först med pappa för lämning av storasystern på Noas ark och sedan gick vi allihop och hämtade. 
 
När pappa väljer vagn då blir det såklart hans egna gamla ride från sjuttiotalet.
 
 
Jag fördrar dock Briovagnen, för jädrar vad den är tungrodd. Men den är väldigt välbevarad.
 
Hemfärden slutade dock i tårar från både mor och storasyster. Hormonerna flödar här och Elsalie börjar nog känna av att saker och ting förändrats här hemma och allt är ju inte till det bättre för hennes del..,Mina tårar var de klassiska inte-räcka-till-plus-att-jag-är-helt-slut-tårarna.
 
Men jag fick snabbt torka ögonen och snyta mig när vi kom hem för efter en kvart så kom Bvc på besök. Sköterskan fick snällt finna sig i att ha sitt samtal med oss samtidigt som vi vräkte i oss lunch (vi erbjöd henne så klart, men hon tackade nej) och skickade förlåtblickar mellan oss.
 
Penny hade vänt sin viktkurva nu, vilket känns skönt och min mjölk har runnit till. Nu ska det bara sluta av kännas som knivar i bröstvårtorna varje gång hon ska äta, så är vi nog på banan.
 
Tyvärr verkar Penny ha ont i sin mage, så vi har en del jobbiga skrikperioder här (1-5 i natt tex...). Tur att vi är två som kan lösas av!

Kommentera

Publiceras ej