Försäkringskassan, min största fiende!

0kommentarer

Försäkringskassan, vilket jävla skämt! Jag blir arg bara jag tänker på dem.
 
Nu har jag ringt cirka 10 gånger under förmiddagen och det är så stor belastning att man inte ens placeras i kö. Och varför är det så många som ringer? Jo, för att deras regler är så jävla svåra att förstå. Allt är dessutom uppbyggt efter någon slags standardfamilj med standardarbetstider, så alla frågor som hamnar utanför det mönstret är ju omöjliga att få svar på om man inte ringer (och då kan man dessutom få olika svar beroende vem som svarar). Så oavsett hur många gånger den automatiska rösten försöker få mig att välja självbetjäning eller hänvisar till hemsidan så måste jag ju ringa.
 
Jag har dessutom ett inbyggt agg mot alla dessa val man ska göra innan man ens får upplysningen att det är för hög belastning. Varför i helvete ska man trycka in sitt personnummer för "snabbare service"?? Finns det någon gång man kommit fram och den första frågan INTE är "vad är ditt personnummer"? Det spelar ju ingen roll om man tryckt in det, kundtjänstpersonen kan ju ändå inte se det. 
 
Jag har i ren desperation även testat "Fråga Hanna"-funktionen på hemsidan. Tror ni att det funkar? Ha ha ha! Jag skrev in min fråga och får som svar länkar till info om vanliga, standardfrågor...som man själv lätt kan hitta på hemsidan! Vad i helvete är deras problem?? Jag anser mig normalbegåvad och har dessutom lätt för svenska språket, hur gör personer som kanske inte har det? Det måste ju vara helt omöjligt att få till det rätt. Att förstå skillnaden på att anmäla eller ansöka om föräldrapenning (vilket är avgörande att kunna skilja på för att få ut pengarna och slippa nya anmälningar/samtal)?
 
Jag har ingen bra relation sedan tidigare med fk heller. Mitt bankid har strulat varje gång jag ansökt om föräldrapenning för Elsalie. Det har funkat problemfritt på andra sidor men inte hos fk, så klart. När allt är ifyllt och jag kommer till sista knappen så hänger det sig. Ctl alt delete och börja om cirka 3-4 gånger, sedan funkar det....Detta har gjort att jag faktiskt struntat i att plocka ut pengar för både någon vab-dag och flera föräldradagar. Jag har varit hemma gratis. Det var nog bättre för min hälsa....blodtrycket stiger ju bara jag tänker tanken på fk.
 
Aaahh, tänkte skriva av mig min frustration men jag blir bara mer förbannad!
Kan ilskan kanske sätta igång förlossningen? Jag testar och ringer dem igen....

Kommentera

Publiceras ej