Bf + 9

2kommentarer

Nu har vi startat nästa stora, väldigt viktiga projekt för att hålla oss sysselsatta. Ombyggnation av lekkojan till en fullvärdig tvåvåningslekstuga. Elsalie är eld och lågor. Hon pratar redan om när hon ska sova i sin stuga...hm, lite väl tidigt att flytta hemifrån tycker jag.
 
Så här såg den ut från början. En fantastisk skapelse gjord av de förra husägarna (Michael kallar det för jakttornet):
 
 
Igår var vi alla engagerade, Elsalie och jag bar brädor och Michael sågade.
 
 
 
 
 
Idag har vi fått ytterligare hjälp av Michaels pappa. Taket har tagits av,  för det ska bytas. Väggar har börjat komma upp och vi planerar fönster och dörrplaceringar.
 
 
 
 
 
Elsalie är mycket noga med att det skall hållas rent i hemmet, så hon sopar och sopar.
 
Den viktigaste detaljen är i alla fall på plats, repstegen mellan våningarna.
 
 
 
 Jag förstår att era intresseklubbsanteckningspennor brinner nu, men jag har ju inte så mycket annat att rapportera. Jag om någon skulle hellre rapportera om slemproppar, värkar, blod och fostervatten...men får hålla till godo med pyssel och papp.

2 kommentarer

Nina Johansson

04 Sep 2013 17:01

Jag är så avundsjuk så jag kan DÖ! Vad KUL! Våran carportkoja som vi inte en lyckats lägga golv i än står sig slätt. Den är ju dessutom så lågt i tak att de mest kan ligga och leka där. : )

Svar: Äsch, ni har ju redan en fin, FÄRDIG lekstuga!
Annars har jag ett bra tips på hur ni får till ett liknande bygge. Bli gravid. Var gravid jävligt länge. Var gravid så länge att allt känns meningslöst och man bara vill fly in i projekt som får dagarna att gå. Slut på tips...
Cissi

Evvis

04 Sep 2013 21:31

den kommer den 7e! så bara relax! du kommer längta tillbaka till den här tiden när dina ungar är tonåringar och hatar dig!

Kommentera

Publiceras ej