Bf+ 12 dagar

1kommentarer

Nej, jag ligger inte och bebismyser på bb, tyvärr. Jag har bara väldigt dålig blogginspiration. Elsalie kom just 12dagar efter beräknat datum, så jag hade verkligen hoppats på idag. 7:e september hade känts som ett lätt datum för mig att komma ihåg, eftersom jag och mina syskon är alla födda den 7:e (om än olika månader). Men inte. Med bara 7 timmar kvar av den här dagen så är det nog kört...
 
Jag försöker för övrigt mindfucka den här graviditeten allt jag kan. Idag har jag bytt lakan så att vattnet verkligen ska gå när vi kryper ner i rena, fräscha lakan ikväll. Igår utmanade jag den genom att bege mig 1,5 timmar åt fel håll i landet, för att hälsa på mamma och pappa. Men avståndet till förlossningssalen på Varbergs sjukhus verkade inte skrämma ut Gorm det minsta. Även valet av att åka till just Vänga var tänkt som en startsignal då värkarna med Elsalie började där.
 
Ja ja, vi fick en trevlig dag i alla fall. Vi köpte en vinkyl, hälsade på Nina och hennes familj i Alingsås samt hängde i Vänga. Väl där fick jag en hel del sammandragningar och förvärkar, så vi lämnade Elsie över natten och åkte hem med gott hopp. I morse kände jag inget, som vanligt...suck! Idag har vi fortsatt med vårt stillsamma, dagdrivarliv. Vi har lunchat med några kompisar, varit på hembygdsgårdsdag här på Onsalalandet (köpte servettringar....vi har verkligen inget vettigt kvar att inhandla....), städat lite och nu inväntar vi mamma, pappa och Elsalie som kommer på middag och övernattning.
 
I fredags så ringde min barnmorska dock och sa att det kommit nya direktiv vad gäller överburenhet, så hon sa att istället för undersökning på mvc på tisdag så ska vi åka till förlossningen istället. Så sätter de igång mig tisdag eller senast onsdag. Så nu är det skönt att ha ett bestämt sista datum i alla fall. Även om jag verkligen inte vill bli igångsatt.
 
En dagens mage, trind och sprickfärdig.

1 kommentarer

Anna

08 Sep 2013 11:16

Spännande! Jag håller tummarna för att bebisen vill ut före tisdag. Du är ju iaf hur snygg som helst! Kram och lycka till!

Kommentera

Publiceras ej