Storm och nattgäster

0kommentarer

När Simone svepte in över oss satt vi och mös runt köksbordet med tända ljus och lyssnade på vinden. Vi hade Jossan och Tilda på besök, vilket var jättehärlig. En kompis till mamma, en kompis till Elsalie och många ivriga barnvakter till Penny. Vi sjömanshustrur får hålla ihop och bilda regnbågsfamilj när männen är till havs.
 
Jag är så glad att jag och Josefine har lyckats time:a våra barn så väl och att vi båda har sjömän så att vi har full förståelse för varandras situation. Lägg där till att jag också bott på Asperö, som hon gör, och har koll på vad det innebär egentligen. Det är ovärderligt. Vi har till och med slagit till på var sin köksrenovering i samma veva. Även om min var en ynklig sådan i jämförelse med hennes storprojekt...
 
Här ligger Penny och myser på sin blivande kompis. 
 
Kvällen blev så härlig igår. Stortjejerna lekte, Penny var nöjd och mammorna fick prata någorlunda ostörda. Vi märkte inte av stormen särskilt mycket alls. Jag tror att hus och tomt är intakt i alla fall.
 

Kommentera

Publiceras ej