Städchock och IKEA-runda

1kommentarer

När man precis vaknat och iklädd Ankeborgsutstyrsel försöker få i sig lite frukost efter morgonpumpningen av brösten och tittar ut vill man inte se två glada, polska tanter raskt lasta ur sin städutrustning för att utföra den månatliga städningen vi betalar för. Inte alls faktiskt.
 
Vi som inte plockat undan en pryl och trodde att de skulle komma vid 13. Jag rusade upp, slängde på mig ett par byxor och blev naturligtvis jättebajsnödig.
 
Man FÅR inte bajsa precis innan någon okänd skall städa ens toalett. Man får inte! Det måste ju vara en universell regel?! Jag rusar dock mot toaletten och tänker att de kanske tar toaletterna sist...Väl där är jag så uppjagad och stressad så kroppen återabsorberar tydligen allt på ren trots och jag får svettig återgå till att börja panikröja i röran istället.
 
Som tur är lyckas Michael avstyra det hela, trots språkförbistringar och de går igen för att återkomma vid lunch. Puh! Så vi hann röja och ta oss därifrån innan lunch. Vi drog till IKEA för att hålla oss undan, 2000kr kostade det exklusive städning...
 
 En bajsnödig min...?

1 kommentarer

Nina Johansson

22 Oct 2013 21:31

Ha ha ha! Underbart. Och IKEA IGEN alltså?! Ni hänger där en del, enligt bloggen i alla fall. Behöver du fylla upp köksskåpen med nytt? ; )

Svar: Japp, vi hittar hela tiden saker som vi "måste" ha eller fixa. Nu blev det att byta ut trådbackar i ett högskåp till trälådor. Mycket viktigt!
Cissi

Kommentera

Publiceras ej