Lyxbebis

0kommentarer

Ok, jag vet att jag verkligen INTE borde jinxa det här men vilken lyxbebis vi har fått. Hon är nöjd och glad, sover bra och jag känner mig helt bortskämd.
 
Idag sov hon middag mellan 11.30 och 16.30, så jag hann bli lite rastlös. Jag tog till och med tag i tråkiga samtal (hej försäkringskassan...). Mellan hennes sovtider ser hon mest ut så här:
 
 
 
Nu så här 6 veckor efter förlossningen har den där konstiga, förrädiska smalhetskänslan lagt sig. Man vet ju, logiskt sett, att man verkligen är ur form men har efter månader av grossess fått en skev bild av sin kropp och känner sig lite smal. Relativt sett är man ju det... Sedan tar man en bild på sig själv i spegeln och vips så är man tillbaka i verkligheten igen.
 
Hm, jag ser ut att vara i fjärde-femte månaden. Tråkigt, men sant. Så nu får jag väl bita i det sura äpplet och börja träna core. Det är så trist att få börja från början bara. Jag är ju på nivån där man ska sitta på en stol och hålla in magen i 4-6 sekunder i taget enligt appen "mammamage". Trist är bara förnamnet! 
 
Ja ja, nu har jag ju ett mål att få bort det värsta putet innan sommaren. Men vi får se. Det är ju inte säkert att jag bjussar på en efter-bild. Det är ju lättare att lägga upp en före-bild, den ska ju ändras. En efter-bild kan lätt bli krystad för där måste man ju visa upp allt som man blir tvungen att acceptera. Så det är lätt att man då håller in magen, väljer en bra vinkel och stajlar sig hysteriskt för att dölja sin dåliga karaktär och för att håva in oförtjänt beröm..
 

Kommentera

Publiceras ej