Händelserik helg

0kommentarer

Oj oj oj vilka prövningar Elsalie utsätter mig för nu. Hon är som förbytt och är inne i en mycket arg fas. Det är inte lätt att bli storasyster.
 
Tur att vi ibland får in lite lekdater till henne. I lördags, när jag som bäst funderade på hur jag skulle rodda båda barnen samtidigt som jag storstädade huset, så frågade Evelina om hon ville leka. Perfekt!
Så här söt, glad och oskyldig ser hon alltså ut på lekdate när vi inte är i närheten:
 
Så medan Michael flyttade åt min syster och Elsie lekte, kunde jag städa. Extremt lyxigt att bara ha Penny att tänka på. Herregud att jag inte upplevde bebistiden så lätt första gången. Det är ju bara att mata lite, byta någon blöja och vagga lite. Lätt som en plätt!
 
På eftermiddagen kom Julia, Toni och Juni på besök. Det var mysigt att få nattgäster och Elsalie njöt av kollektivboendet. Hon körde skiten ur Toni, som fick vara lekfarbror. Det kastade både gris, fågel (?) och ko(??), spelades fotboll och gömma Toni under kuddhav.
 
Att försöka umgås med en bebis, en 1,5-åring och en 4-åring kräver dock bra simultankapacitet, selektiv hörsel och att kunna äta i skift...
 
Idag har jag och tjejerna styrt kosan till Vänga eftersom hantverkare kommer att invadera vårt hem under morgondagen.
Färden hit var dock en rysare. Elsalie blev åksjuk redan vid Partille, men det förstod jag inte. Hur ska jag veta att "ont i magen" och "bajsnödig" betyder att hon mår illa. Jag var bara irriterad eftersom hon har kört med det förr och förklarade att jag inte kan stanna på motorvägen. Jag påpekade dessutom, onödigt hårt, att man MÅSTE gå på toaletten innan man sätter sig i bilen! Precis innan Alingsås kaskadspydde hon...
 
Så nu vet jag. Ingen iPad i bilen och stanna genast om hon klagar på ont i magen..
 
Nu sover mina änglar dock skönt i mitt gamla flickrum. Fast de låter mer som två karlar när de båda snarkar ikapp. Höstens första förkylning har fångat dem.

Kommentera

Publiceras ej